keskiviikko 13. kesäkuuta 2012

13.6.

Huomenta vaan.
Erehdyin käymään kotisivujen vieraskirjaa lukemassa ja nolostuin. Onhan tämä nyt naurettavaa, että minkäänlaista infoa ei kuulu mistään päin ja voin kyllä ihan suoriltaan myöntää, että olen vältellyt vastaamasta tämäntyyppisiin kysymyksiin. Missä me mennään? Mitä me tehään? Tehäänkö me enää ikinä mitään? Mitä me ollaan tämän hiljasuuden ajan tehty?

Noh. Edellinen blogimerkintä oli siis joskus vuos sitten maaliskuussa. Hävettää. Meidän edellinen keikka oli Helsingissä, On The Rocksissa joskus joulukuun -11 alussa ko lämpättiin Ginger and Frienddssejä. Sehän oli kaikinpuolin ihan mahtava ilta. Oli hienoa nähä ekaa kertaa elämässä Wildheartsin biisejä livenä (toki ei ny ollu se Wildheartsin kokoonpano, harmi) ja muutenki ne kaverit osaa kyllä olla kaikinpuolin niin mukavia että ei ollu ollenkaan hankalaa nousta lavalle ennen heitä.

Meille on tulossa muutama keikka. Yhen pitäis olla nyt ehkä kesäkuussa? Hävettää ku en ees muista. Meillä on Nosturilla treenis, josta me maksetaan joka kuukausi sen verran et sen rahan vois käyttää vaikka ja mihin. Se on meille enemmänki semmonen kamojensäilytyspaikka. Onhan sieltä Tampereelta nyt ihan helvetin hankala päästä tänne Helsinkiin treenaamaan. Miten me sillon onnistuttiin treenaamaan ja äänittämään levyä ku minä asuin Sallassa, Henna Helsingissä ja Riina Tampereella? Tehtiin me keikkojaki sillon. Tällä hetkellä suurin onkelma on ehkä kuitenki se, että meillä ei oo laulukamoja siellä. Ja semmosten ostamiseen tarttee rahaa. On hankala rueta uusia biisejä treenaa, jos ei oo mihin laulaa.

Mä oon itse jopa miettinyt, että oisko järkevämpää vaan jättää tämä tähän. Toissapäivänä katoin yhtä videopätkää, jonka oon itekseni väsännyt iMoviella omakuvaamistani bändimatskuista ja videon lopussa tirautin pari kyyneltä. Ei hävetä myöntää. Mulla itellä on ihan älytön ikävä keikalle ja ylipäätään kiertelemään ympäriinsä. Festareita. Hikisiä klubeja. Ihan mitä vaan! Kävin tuossa talvella katsomassa Tavastialla Michael Monroen keikan ja aattelin, että ko sen melkeinpä saman setin on nähny jo useasti ni se ei niinkään lujaa hetkauttais ku ekalla kerralla. No mitäs. Itkin sielläki!! Sehän on mieletön bändi. Mutta päällimmäisenä asiana mun mielessä oli tää: me ei enää ikinä tulla soittamaan sillä lavalla eikä millään muullakaan lavalla niin että ihmiset ois siinä ja niitä ois paljon ja niillä ois kivaa.

Mä oon kirjottanu biisejä. Kukaan ei oo juuri kysellyt tai painostanut, että uutta matskua pitäis olla. Hiljaiseloa kaikinpuolin. Mulla on ollu oma rauha kirjoittaa. Ja niitä on tullu ihan reippaasti. Pienen painostuksen alla sitä matskua vois olla jo ihan levyllinenkin. Nyt mä oon kehittyny paljon enempi tekstipuoleen. En mene enää ehkä helpoimman kautta, vaan mietin niitä sanoja tarkemmin. Mä oon myös miettinyt, pitäiskö mun tehä joidenki kavereiden kanssa mun oma levy mun omista biiseistä sillä aikaa kun oottelen, että Riina touhuaa siellä Tampereella ja Henna päiväkodissa. Olo on kaikinpuolin turhautunut.

Mä oon kesälomalla ja mulla ei oo mitään tekemistä. Mä soitan ja kirjotan ja mä haluisin nauhottaa tällä mun koneella enempi ja paremmin. Tähän asti mä oon tehny pikkudemoja Garagebandilla tän koneen mikin kautta. Siis soitan vaan akkaripohjat ja lisään hullun läjän lauluja. En tiiä. Emmää tiijä.

Olin reissun päällä tuossa kesäkuun alussa ja siellä multa nyysittiin käsveska. Perskale. Henkkarit ja kaikki. Mä joudun ny oottaa uutta ajokorttia sen viis viikkoa ja uutta passiakin viikon. Ei oo henkkareita = en voi nauttia ees terassikeleistä ite siellä terassilla ko MULLE EI TARJOILLA jos ei oo henkkareita. Hehheh.

Muuten kaikki on ihan hyvin. Työt loppui ja kouluista odottelen vastauksia. En tiedä, haluanko kouluun vai ei. Sekin sitoo niin paljon. Toisaalta viikonloput ois väkisinkin vapaat, joten keikkaa vois (...) tehä.

Mä haluaisin vastauksia muiltakin tytöiltä.
Mä en ihan ees tiiä mitä ne aattelee meidän bändistä ja sen tulevaisuudesta enää.

Musta tuntuu, etten mä oikein pysty olemaan elämässäni tyytyväinen, jos mä en voi soittaa.

Terveisiä kaikille ja pitäkääs huolta :)
Enni.

8 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

This world is such a small place...A couple of months ago, I was having a drink in my local pub in Maidstone, England. A man noticed my Suomi flag pin on my leather jacket. He told me he was from Finland. I asked him where in Finland. He was from Salla! He was surprised that I even knew where it was! His name was Olli. I said I really enjoy my time in Finland, going to see bands. Then he said his niece played in a band...Henna! I told him I saw you girls at On The Rocks a couple years ago, and showed him the photos, video on my phone. He was amazed that he came all this way to a little town in England and found someone who knew about SC!! It really is a small world! \m/ :)

Best wishes,
Stace x

Unknown kirjoitti...

Hieno teksti!
Toivottavasti nään teidät vielä keikoilla.
Thumbs up SC!

-OT

Anonyymi kirjoitti...

Jäin kuunteleen teitä Rautatieasemalla joskus. :)

Harmittaa, etten oo kuullu teitä livenä baarissa.

Ihanan rehellinen ja intiimi teksti. Kato nyt vaan pari puhelinsoittoa ja laitatte pienen kesärundin pystyyn! Viel ehtii. :) Lainaatte laulukamat, vähä reeniä ja sit lauteille!

Todellaki ajaisin mielummin ku hevosta! Ootte niin kova rokkibändi ettei mittään rajaa! Tsemppistä Enni! :)

Anonyymi kirjoitti...

Onko keikkaa 19. heinäkuuta? Ei pidä lannistua tytöt! Kyllä se voipallo vielä löytyy!

Anonyymi kirjoitti...

Ääh tuli jotenki haikee mieli ku luki tätä.
Mie en yhtään haluaistahtois, että lopettasitte. Oon jo muutaman vuoden seurannu teidän musiikkitouhuja netistä ja meeediasta ja sinä oot kuiten niin taitava ja lahjakas ihminen, että sun pitäs saada ilmasta ittees sen musiikin kautta, koska se onnistuu sulta ja teiltä kaikilta niin hyvin.

Pöhhhh. Jatka Enni, ku sie ihan varmasti haluat sitä ja sie kyllä sen osaatki.

Anonyymi kirjoitti...

Etiäpäin, sanoi mummo lumessa.

Anonyymi kirjoitti...

Ihana Enni! Sie oot niin aito. Soittamaan, soittamaan. Kyllä me teistä vielä kuullaan.

Anonyymi kirjoitti...

Ei ole tarkoitus painostaa eikä mainostaa, mutta...

http://www.kickstarter.com/

Tuon kautta on paljon teitä huonommatkin bändit saaneet albumin verran tukea ja vähän päälle.

Kunhan vain tiedotatte että projekti on päällä niin eiköhän tukijoita riitä. Ja jos ei riitä niin tietäähän sitten senkin.

Paljon sinulla kuitenkin olisi annettavaa vielä.